Home
Cases
Bepacom
Organisatie bepacom

Case

Bepacom

Logo bepacom

Effectieve werving door middel van social media campagnes.

Bepacom is een familiebedrijf met een rijke geschiedenis in het ontwikkelen van besturingssystemen, regelsystemen voor gebouw- en klimaatbeheer, en diverse besturingsinstallaties. Bepacom, hoewel bescheiden, kan met trots zeggen dat het behoort tot een van de grootste paneelbouwers van Nederland. Bepacom heeft een groot team bestaande uit getalenteerde professionals met diverse achtergronden, waaronder managers, engineers, programmeurs, monteurs en paneelbouwers. Deze nieuwsgierige experts delen een gemeenschappelijke passie voor oplossingsgericht denken en streven ernaar om processen en systemen voortdurend te verbeteren.

Bepacom had voorheen geen Recruitmentstrategie en het was voor hen een uitdaging om geschikte kandidaten te vinden, kandidaten kwamen eerder veelal uit het eigen netwerk of via dure uitzendbureaus.

Vanuit Bepacom was er de wens om als bedrijf te werven en talent richting de organisatie te sturen, het kost echter veel tijd om dit zelf te regelen. Teun Nauta van Higher Skills is bij Bepacom aan de slag te gaan om een solide basis te bouwen op Recruitment gebied en te helpen bij het werven van technisch talent.

Teun startte zijn interim recruitmentopdracht van 16 uur per week met als hoofdzaak het werven van geschikte kandidaten. In plaats van de gebruikelijke wervingsmethoden koos Teun voor een innovatieve aanpak door socialmedia-advertenties in te zetten. Hiermee wist hij een jongere doelgroep te bereiken en met een beperkt budget van slechts 1000 euro werden maar liefst 50 directe sollicitanten aangetrokken. Dit komt neer op een indrukwekkende kosteneffectiviteit van slechts 20 euro per lead!

Ook werd een spoedvacature voor een CC-operator voor machinebesturing binnen drie weken succesvol ingevuld. De rol werd tijdelijk ingevuld door Bepacom's eigenaar en na het vervullen kreeg hij meer tijd voor zijn bestuursfunctie. Het sollicitatieproces via social media werd gestroomlijnd door online formulieren, deze dienden als een voorselectie, waardoor het proces efficiënt en effectief verliep. Door online formulieren in te zetten werd de drempel om te solliciteren verlaagd en konden kandidaten gemakkelijk via hun telefoon in contact komen.

De laatste twee weken van zijn Interim opdracht heeft Teun besteed aan Employer Branding. Hierbij heeft hij advies gegeven voor de "werken bij" website, waarbij de nadruk lag op een optimale indeling om vacatures en het werkgeversmerk effectief te promoten.

In totaal zijn er 5 geschikte profielen gevonden, waarvan 3 nu werkzaam zijn bij Bepacom.

Zowel Bepacom als Teun kijken terug op een geslaagde opdracht en zijn enorm tevreden over de behaalde resultaten. Het succesvolle gebruik van social media, de snelle invulling van een spoedvacature, en de optimalisatie van het Employer Brand hebben Bepacom geholpen bij het aantrekken en behouden van talent.

Benieuwd wat we voor
jouw bedrijf kunnen realiseren?

Cta zwanine

Investeren in een eigen recruitment afdeling?

Lees in onze whitepaper de voordelen van investeren in een eigen recruitment afdeling.

Download whitepaper