Home
Cases
Aarnink kunststof ko...
Aarnink aanzicht juni 2022 kopie 1845 898

Case

Aarnink Kunststof Kozijnen

Logo aarnink

Innovatieve werving bij Aarnink Kunststof Kozijnen

Op een effectieve en efficiënte manier nieuwe collega’s werven? Dat is de uitdaging waar Teun van Higher Skills mee aan de slag is bij Aarnink Kunststof Kozijnen.

Onder leiding van de broers Mark en Stefan Blom, ondersteund door een team van 150 toegewijde medewerkers, heeft Aarnink Kunststof Kozijnen zich gevestigd als een vooraanstaand familiebedrijf in Deventer. Binnen hun ultramoderne machinepark produceert Aarnink Kunststof Kozijnen niet alleen kunststof kozijnen en deuren, maar verzorgen ze ook de afmontage en hebben ze een eigen serviceafdeling. Met een uitgebreide showroom, fabriek en expeditie onder één dak, bieden ze een complete dienstverlening.

Binnen Aarnink Kunststof Kozijnen ontbrak voorheen een gestructureerde aanpak voor het werven van kandidaten. In plaats daarvan werd er geïnvesteerd in uitzend- en detacheringbureaus, wat resulteerde in een groot aantal medewerkers in een flexibele schil. Doordat dat dit aanzienlijke kosten met zich meebrengt, is het voor Aarnink een streven om meer medewerkers binnen het eigen personeelbestand te werven. Met deze wervingsbehoefte is Teun van Higher Skills aan de slag gegaan binnen Aarnink.

Twee dagen per week werkt Teun als interim recruiter in Deventer, waar hij actief bezig is met het werven van kandidaten. Vanwege de hoge vraag naar geschikte collega’s voor bepaalde functies, heeft Teun de traditionele wervingsmethoden achter zich gelaten en kiest hij voor een innovatieve aanpak door middel van social media-advertenties.

Op dit moment heeft Teun twee succesvolle campagnes gelanceerd. Bij het opzetten van een campagne brengt hij eerst de doelgroep in kaart en zorgt ervoor dat de campagne op de juiste tijdlijnen verschijnt. Hierdoor wekt hij interesse bij potentiële collega’s voor zowel de vacature als het bedrijf. Vervolgens streeft hij naar conversie door hen aan te zetten tot solliciteren. Dit heeft nu al geleid tot 65 potentiële kandidaten.

Teun is ook actief in specifieke staffuncties waarbij hij juist weer op traditionele wijze van werving en selectie toepast. Om ook in de toekomst een bijdrage te leveren aan het wervingsproces, is Teun begonnen met het adviseren over het ontwerp van de carrièrepagina op de website van Aarnink.

Hoewel Teun al mooie resultaten heeft behaald, zal hij zijn kennis en ervaring nog enige tijd blijven inzetten bij Aarnink Kunststof Kozijnen. Met als doel nog meer successen te behalen. 

Herkent u de wervingsbehoefte van Aarnink Kunststof Kozijnen en bent u benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen realiseren? Higher Skills biedt voor iedere organisatie een recruitmentoplossing op maat.

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden
voor uw bedrijf?

Cta zwanine

Investeren in een eigen recruitment afdeling?

Lees in onze whitepaper de voordelen van investeren in een eigen recruitment afdeling.

Download whitepaper